Skip to the content

Nyt fra Formanden - Marts 2024

Velkommen til en ny sæson. Det bliver dejligt at komme i gang med golf igen på vores egne bane. 18 huls banen åbnede for spil mandag d. 25. marts, og det er med spil til sommer greens, selv om vores greens har lidt stor skade af den megen nedbør. Vi må bare glæde os til at solens varme og green keepernes store arbejde bærer frugt. God spilleløst.

Strategi

Den 27. februar havde vi medlemsmøde om vores strategi, hvor der blev informeret om vores Vision, Mission og Værdier (se evt. hjemmesiden), samt vores fire fokusområder: 1 - Banen, 2 - P&P og Driving range, 3 - Fastholdelse af medlemmer og 4 - Medlemstal og sammensætning, som er de fire områder der skal arbejdes med frem til 2027. Der er ved at blive nedsat fire udvalg, som skal prioritere ønsker/opgaverne til disse fire områder. Ønskerne/opgaverne skal prioriteres på tværs af udvalgene og i samarbejde med bestyrelsen – hvad er vigtigst vi får lavet og hvad har vi råd til.

Generalforsamlingen

Vi havde generalforsamling d. 7. marts. Jeg blev genvalgt som formand, ligesom der var genvalg til Merete Bech Bennetsen, Claus Jørgensen og Niels Brix Jensen. Tusind tak for tilliden og den store opbakning I har givet os. På suppleant posterne var der nyvalg Jørgen Meinicke og Lene Trier, tak fordi i ønskede at blive en del af bestyrelsen.

Efter generalforsamlingen holdt vi konstituerende bestyrelsesmøde. Her er kun at sige alt bliver ved det gamle. Torben Jørgensen som næstformand. Uffe Pedersen som kasser. Forretningsudvalget FU kommer til at bestå af Klara Kruse, Torben Jørgensen, Uffe Pedersen og Jens Elvang. Vi ser meget frem til samarbejdet i bestyrelsen og forretningsudvalget.

Under beretningen viste jeg en graf der viser hvor mange to bolde der går ud i en weekend i juli månen, for at forklare hvorfor vi opfordrer til at man som to bold gå ud med andre to bolde. Hvis det bliver nødvendigt, vil kontoret om fredagen ligge boldene sammen i weekenden. Der blev spurgt om vi også kunne vise en graf for hvor mange to bolde der går ud på hverdage. Jeg havde ikke den graf med men lovede at tage den med i mit næste formandsskriv. Selve graferne kan ikke vises i brevet men kan ses på hjemmesiden. På graferne kan man se hvor mange et, to, tre og fire bolde, samt blokeringer og ledig tid der er pr. time. Graferne vises henholdsvis for lørdag og søndag, og for hverdage i juni måned.

   

Kontoret

Jens og Bente har fundet sig til rette på kontoret, så nu ser de frem til en god sæson med mange nye spændende opgaver. Tak for deres indsats og god arbejdslyst til dem.

Kontortid i sæsonen:           Mandag                                       9.00 – 16.00
                                                      Tirsdag – torsdag                    9.00 – 15.00
                                                      Fredag                                           9.00 – 14.00
                                                      Weekend og helligdage lukket

Arbejdsdag

Vi havde arbejdsdag d. 23. marts, hvor rigtig mange mødte frem med hakke og rive. Vejret var perfekt høj sol og næsten ingen regn. Alle arbejdede effektivt, så stier, bunkers, Driving range, p-plads og ikke mindst området omkring klubhuset ser nu meget fint ud. Tusind tak for indsatsen og en hyggelig dag, som sluttede af med at Anders serverede en dejlig gullasch i cafe Ved Lund. Tak for det Anders.

Arbejdsdagen blev belønnet med en turnering for alle deltagere om søndagen, også her i forholdsvis godt vejr, kun de sidste fik regn på det sidste hul. Der var enighed om at banen står fint set ud fra den vinter den har været igennem. Efter turneringen var der mulighed for at købe grillede frankfurter i Cafeen. Tak for arrangementet til baneudvalget.

Banen

Straks da vandstanden begyndte at synke rundt på banen var greenkeeperne i gang med den meget nødvendige pleje af banen. Der er på nuværende tidspunkt klippet alle de steder hvor der kan køres med maskinerne. Greens har fået den helt store omgang, som forhåbentlig gør, at angrebene af sneskimmel hurtigt bliver minimeret. Vi må alle udvise tålmodighed, og stole på at vores dygtige greenkeepere gør alt hvad der kan gøres. Husk at rose når I møder dem på banen.

Greenkeepere

Vores greenkeeper stab består af Chef greenkeeper Mads, første mand Morten, greenkeeper Hans, Maks, Kim, Kim, Thomas, Gert og en ny ansat mekaniker Brian. At vi nu har fået ansat en mekaniker, gør at Mads frigives til keeper arbejde på banen.

Vi er nu bedre bemandet til at servicere vores maskinpark, som kan afhjælpe nedbrud på materiel og reparationer på eget værksted. Vi ser meget frem til en god sæson.

Cafe Ved Lund

Vi har alle nu et års gode erfaringer med driften af cafeen i klubben. Det har været et lærerigt år. Nu glæder vi os bare til en ny sæson. Der er kommet nye ting på menukortet, så som pommes frites, bøfsandwich, englekys (stjerneskud med stegt fisk), grillpølser, flere typer smørrebrød m.m. – det anbefales at studere menukortet og følge med i udviklingen. Vi opfordrer til at alle bakke op om og er ansvarlige i jeres fortællinger om cafeen. Anders, tak for indsatsen og samarbejdet.

Kunstudstilling

Der er indgået en aftale med kunststuderende på Aarhus kunstakademi 2. og 3. årgang om, at de udstiller deres kunst/værker i ankomstområdet og mødelokalet i kælderen. Der er 5-6 kunststuderende, som kommer til at udstille på skift. Hver udstiller vil udstille i en til to måneder, alt efter hvordan det kommer til at passe med antallet af udstillere. Værkerne kan købes ved at kontakte udstilleren. Udstilleren informerer om sig selv på et infoblad der ligger i cafeen og i mødelokalet i kælderen. Håber mange vil gå en tur ned for at se kunsten og kommer til at nyde der er kunst på væggene og måske endda få lyst til at købe noget til deres hjem.

Pay&play

På pay&play banen er der fra nu indført tidsbestilling når man skal spille. Booking af starttid sker for medlemmer via golfbox på vanlig vis. Husk at din starttid skal bekræftes og eventuel greenfee skal betales før start. For gæster der ikke er medlem af en golfklub, skal booking af starttid ske via BOOKGOLF.dk. Gæster skal også bekræfte starttid og betale greenfee før spil. Dette sker i foyer i klubhuset.
Der kommer snart opdateret informationsskilt ved indgangen til Pay&play banen. Skiltet er på vej i tryk og opsættes snarest.
Se de opdaterede regler på hjemmesiden – klik her: Pay&play banen | Aarhus Aadal Golf Club

Begyndermedlemskab/prøvemedlemsskab

Kender du en som skal i gang med golf, så er det nu tilmelding skal ske, da holdene fyldes hurtigt.
Begynderhold 1 med opstart 1. april - er fuldtegnet,
Begynderhold 2 med opstart søndag den 14. april – er fuldtegnet,
Begynderhold 3 – Kvinder&Golf – med opstart søndag den 21. april – 6 pladser ledig.
Begynderhold 4 med opstart søndag den 12. maj – 12 ledige pladser.

Tilmelding sker vi hjemmesiden – klik her: Prøvemedlemskab 2024 | Aarhus Aadal Golf Club

Åbningsturnering

Turneringsudvalget har arrangeret åbningsturnering d. 13. april med gunstart kl. 9.30, så husk at få dig tilmeldt. Turneringskalenderen for hele sæsonen ligger på hjemmesiden, så alle kan få sat datoerne ind i kalenderen. Turneringskalender Aarhus Aadal Golf Club


Jeg ønsker jer alle en rigtig god sæson og en rigtig god påske.

 

Med venlig hilsen

Klara Kruse

Formand for Aarhus Aadal Golf Club

 

 

 

 

Om forfatteren

Klara Kruse

Formand for Aarhus Aadal Golf Club

Aarhus Aadal Golf Club

Brydehøjvej 35
8462 Harlev

Tlf: +45 86 94 26 77

E-mail: aagc@aadalgolf.dk

Nyttige telefonnumre

  • Kontoret: 86 94 26 77
  • Brasserie Aadalen (Rikke) 22 15 51 19
  • Baneservice: 20 42 37 77

Det vil nok være en god ide at have disse numre noteret evt. lagt ind på mobiltelefonen!

Drop på fairway ved bold mistet eller Out of Bounds

Lokal regel E-5

Denne lokalregel er ikke gældende på vores bane.

Så husk en provisorisk bold, hvis I er det mindste i tvivl om I kan finde jeres bold, eller hvis der er en chance for at den er mistet Out Of Bounds.